Top 5-tjekliste med tips til, hvordan du forbereder dig ordentligt til Black Friday


1. Vær ude i god tid

Det er vigtigt i god tid at få lavet en plan over, hvilke vare der skal på tilbud. Og i samme tråd, hvilke kommende begivenheder eller mærkedage, der sætter gang i butikken. Emballage er lige så vigtig en del af den overvejelse som sortiment, varelager eller arbejdsflow.

Find inspiration i sidste års købemønstre eller de sidste måneders salg som enten er gået op eller ned pga. Corona.

OBS! Noget emballage kan der være helt op til 6 ugers leveringstid på, så derfor anbefaler vi, at du arbejder mere end 45-60 dage ”forud”, når du planlægger det kommende kvartal eller halvår. Mangel på emballage må ikke gå ud over salget – der skal være emballage nok! Særligt til dage som Black Friday.
 

2 . Unik kundeemballage eller standard

Emballagen er det første kunderne ser og spiller en større rolle end bare at beskytte varerne. Ved at tilpasse emballagen til din virksomhed og dine kunder, er du med til at adskille dig fra konkurrenterne og styrke virksomhedens brand. Tilpasninger sker typisk ud fra tre parametre: form, funktion og udseende.

Ud over dit eget unikke udtryk, spiller en unik emballage også en rolle i at undgå spildplads og sikre den optimale produktbeskyttelse. Det kan også give en bedre optimering af arbejdsflow for resten af forsyningskæden fra logistik til pakkeudlevering.

Desuden har det en marketingværdi, når folk i bybilledet går med jeres genkendelige pakker under armen.
 

3. Giv en bedre kundeoplevelse med integreret returemballage

Intet er mere frustrerende for en kunde end at skulle sende pakker retur. Derfor skal du gøre det så nemt for dem som muligt, så de undgår, at det er bøvlet eller tidskrævende at arbejde med jer.

Returemballage kan nemt blive en integreret del af forsendelsen, så originalkassen eller -posen spiller en dobbeltfunktion. Det skal være nemt for kunden at åbne den uden at beskadige den.

Med integreret returemballage giver du kunderne en bedre kundeoplevelse og adskiller dig positivt fra dine konkurrenter.

4. Gør det lettere at pakke

Undgå at gøre pakkeprocessen svære eller mere tidskrævende end højst nødvendigt. Med funktioner som automatbund slipper dine ansatte for at stå og tape kasserne i bunden, men kan nemt og hurtigt folde den ud og begynde at pakke forsendelsen. Det er både tidsbesparende og er rart for dine ansatte. Når I har travlt med at pakke ordre på de helt store handelsdage, gælder det om at gøre det nemt og minimere risiko for fejl.

5. God rådgivning gør det nemt for dig

Vores rådgivere, EMBALLAGE GUIDERNE, står klar til at snakke med dig om den bedste løsning for dig. Om det er valg af kasser, forsendelsesposer eller sammensætningen af kassefyld og lukning, så kan vi med vores mangeårige erfaring fortælle, hvor vi ser de største forbedringsmuligheder.  
 

Lad os hjælpe dig videre

Kig i sortimentet eller snak med vores EMBALLAGE GUIDER. Kontakt os på tlf. 9722 4466 eller skriv til info@kde.dk

KD Emballage er en SUCCESVIRKSOMHED

Modtag vores nyhedsbrev

Her kan du tilmelde dig vores nyhedsservice og få en e-mail om vores seneste tiltag, emballage nyheder og gode råd. Sendes 1-2 gange pr. måned. Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsservice.