KD Blog
Emballage til Black Friday 2024
Black Friday og det forestående julesalg er de – uden sammenligning – mest travle tidspunkter på året for alle, der driver en butik eller webshop.
Måske er du allerede nu godt i gang med at planlægge hvilke kampagner og tilbud, du vil køre til Black Friday, men hvad med din emballageløsning?
Det er afgørende, at du har rigeligt med emballage – og den helt rigtige af slagsen – så du er sikker på, at årets største handelsdage forløber så problemfrit som muligt.
5 tips der gør dig klar til Black Friday 2024
Hos KD Emballage vil vi gerne sørge for, at du er godt rustet til de perioder, hvor salget går stærkt og ordremængden når nye højder. Derfor har vi samlet vores 5 bedste råd til, hvordan du får styr på emballagen inden Black Friday.
Når du har læst de 5 tips kan vi også anbefale dig at overveje en CO2 beregning af din emballage.
1. Du skal være ude i god tid
Det er vigtigt, at du i god tid inden Black Friday får lavet en plan over, hvilke varer der skal på tilbud. Læg gerne en plan for hele året og bliv klogere på, hvilke mærkedage der betyder øget salg og travlhed hos dig – og i forlængelse heraf kan du også se nærmere på, hvilke produkter der er særligt populære i forbindelse med udvalgte mærkedage. Med sådan et overblik bliver det nemmere for dig at indkøbe den rette mængde og type emballage i god tid.
Løber du tør for emballage, så bliver dine forsendelser forsinket. Derfor er emballage lige så vigtig en del af din planlægning som indkøb af produkter til dit varelager.
Husk at bestille emballage i god tid. Mangel på emballage må ikke gå ud over dit salg.
Udregn derfor dit forventede emballageforbrug allerede nu. Prøv at tage et kig på dine tal fra Black Friday sidste eller forrige år eller tjek de seneste måneders salg. De kan give dig en forståelse af aktuelle købemønstre samt hvilke produkter, der sælger bedst på mærkedage som Black Friday og i forbindelse med julen.
2. Vælg emballage i tråd med dit brand
Emballagen er mere end ”bare” en beskyttelse af varen under forsendelsen. Når din kunde modtager en pakke fra dig, er det typisk det sidste og bedste step for kunden i shoppingoplevelsen.
Gør oplevelsen ekstra god ved at pakke dine varer i emballage med dit logo. Det er smart, fordi kunden er ikke i tvivl om, at pakken er fra dig, du øger dit brands synlighed på rejsen fra dit lager til din kunde, og det virker professionelt og styrker dermed dit brand.
3. Giv dine kunder en bedre oplevelse med integreret returemballage
At skulle sende en vare retur er den mindst sjove del af købsrejsen for dine kunder. Det er ofte bøvlet og tidskrævende – måske skal de ovenikøbet selv betale retur, hvilket kan gøre den samlede oplevelse af købsrejsen negativ og resultere i, at du bliver valgt fra til fordel for en konkurrent næste gang.
Derfor skal du gøre det så nemt og billigt som muligt for dine kunder at sende en pakke retur. Selvom du ikke har lyst til at gå ud fra, at dine kunder vil sende noget retur, så er det faktisk den tankegang, der sikrer dig og kunden den bedste oplevelse. Køb papkasser eller forsendelsesposer med dobbeltfunktion. Så kan kunden let åbne emballagen uden at beskadige den og den kan nu bruges som returemballage. Derudover er det en god idé at vedlægge en gratis returlabel, så kunden ikke skal bøvle med at få denne printet og sat på pakken.
4. Gør det lettere at pakke dine varer
Dit emballagevalg har direkte indflydelse på pakkeprocessen – den rette emballage kan gøre ordrebehandlingen nemmere og hurtigere. Brug f.eks. vores webshopkasser med automatbund, som er papkasser, der let og hurtig kan foldes uden brug af tape. Det sparer tid og arbejdet bliver lettere for dine ansatte.
5. Bed om hjælp til at vælge den rette løsning – vi er her for det samme
Vores dygtige rådgivere står klar til at snakke med dig om den bedste løsning. Om det er valg af forsendelsesposer og papkasser eller sammensætningen af kassefyld og lukning, så kan vi med vores mangeårige erfaring hjælpe jer til den bedste emballageløsning.
Lad os hjælpe dig videre
Kig i sortimentet eller snak med vores EMBALLAGE GUIDER.
Kontakt os på 97224466 eller skriv til info@kde.dk
Modtag vores nyhedsbrev
Her kan du tilmelde dig vores nyhedsservice og få en e-mail om vores seneste tiltag, emballage nyheder og gode råd. Sendes 1-2 gange pr. måned. Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsservice.